صفحه اصلی
مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ادای احترام به مقام شهدای دانشگاه برگزار شد
  • 349 بازدید

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ادای احترام به شهدا، با حضور رئیس دانشگاه، معاون فرهنگی و اجتماعی، دانشگاهیان شهید بهشتی و خانواده معظم شهید تقی رضایی؛ سه‌شنبه 4 مهر 1402 در جوار  آستان مقدس امامزاده عزیز بن‌محسن بن‌موسی الکاظم(ع) و گلزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در این مراسم که از سوی اداره شاهد و ایثارگر معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس را گرامی داشت. رئیس دانشگاه با اشاره به جایگاه رفیع شهدا از مادر بزرگوار و خانواده محترم شهید تقی رضایی که در گلزار دانشگاه شهید بهشتی مدفون است تجلیل کرد.

دکتر آقامیری با بیان خاطراتی از رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا، بر ثبت و ضبط زندگی ایشان تاکید کرد و اظهار داشت: شهدا باید بیش از پیش به جامعه معرفی شوند، نسل جوان باید به صورت دقیق با شهدا آشنا شوند. باید ثبت شود که این بزرگ‌مردان چه کسانی بودند، چگونه زندگی کردند. این وظیفه دانشگاهیان است و کوتاهی در این راه، ظلم است.

حجت الاسلام و المسلمین رجالی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در سخنانی هفته دفاع مقدس را تبریک گفت. ایشان با اشاره به دوران صدر اسلام خاطرنشان شد: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله در ابتدای بعثت و در نخستین روزهای دعوت خود از مردم خواست بگویند «قولوا لا إلَهَ إلَّا اللَّهُ تُفلِحوا» یعنی مردم به بندگی خدا و توحید اعتراف کنند و شرک را نفی نمایند تا رستگار شوند. با گذر زمان آیه 30 سوره شریفه فصلت نازل شد که می‌فرماید: « إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ »، در این برهه از زمان با تثبیت جایگاه اسلام، مسلمانان باید وارد میدان عمل می شدند و از اسلام دفاع می کردند.

مسئول نهاد رهبری افزود: اگر قرآن می‌فرماید لا إلَهَ إلَّا اللَّهُ تُفلِحوا برای زمانی است که می‌خواهد جذب کند اما زمانی که جذب کرد و دشمن وارد میدان شد «ثُمَّ اسْتَقَامُوا» لازم است؛ باید مقاومت کرد. آنچه اکنون مهم است جبهه مقاومت است که رمز پیروزی است؛ البته که در این مسیر عده‌ای به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند و عده‌ای می‌مانند.

 حجت الاسلام و المسلمین رجالی در پایان با اشاره به مقام شامخ شهدا تصریح کرد: شهدا مرد میدان عمل هستند. عبارت «مرد میدان» بعد از شهادت حاج قاسم بسیار استفاده شد، فقط حاج قاسم مرد میدان نیست اگرچه ایشان مردِ مردان است؛ همه شهدای بلندمرتبه، مرد میدان هستند. خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران همه مردان و زنان میدان عمل بوده و هستند.

در بخش دیگری از این مراسم با اهدا لوح و هدیه از مادر بزرگوار شهید تقی رضایی و خانواده محترمشان تجلیل شد. حاضران سپس با حضور در گلزار شهدای دانشگاه شهید بهشتی ضمن قرائت فاتحه و غبارروبی مزار شهدای گمنام با آرمان‌های شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

افزودن نظرات