با موضوع مسئولیت اجتماعی و پایداری شهرداری‌ها؛

پروژه پژوهشی مشترک دانشگاه شهید بهشتی و شهرداری تهران افتتاح شد

247 بازدید

مراسم افتتاحیه پروژه پژوهشی مشترک دانشگاه شهید بهشتی و شهرداری تهران با موضوع مسئولیت اجتماعی و پایداری شهرداری‌ها، روز سه‌شنبه 17 مهرماه سال 1403 در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار شد.

 

پروژه ظرفیت‌سازی و نیازسنجی مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران و برگزاری دوره کوچینگ و منتورینگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی و پایداری شهرداری‌ها با حضور دکتر صافی، مدیر همکاری‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت دانشگاه، دکتر حسین محمودی، عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر پروژه مذکور، جمعی از مدیران و کارشناسان مشارکت‌های اجتماعی مناطق 22گانه شهرداری تهران و دیگر مسئولان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران با همکاری دانشگاه شهید بهشتی با رویکرد حکمرانی خوب شهری و منافع مسئولیت‌اجتماعی سازمانی برآن شده است که برای نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی و پایداری شهرداری تهران با رویکرد استانداردهای بین‌المللی و ملی در گام اول به برگزاری دوره آموزشی و دانش افزایی برای تمامی پرسنل شهرداری تهران اقدام نماید. در این دوره 24 هزار و 960 نفر ساعت به صورت حضوری و 60 هزار نفر به صورت آنلاین مهارت‌های لازم را برای جاری‌سازی مسئولیت اجتماعی و پایداری، فراخواهند گرفت.

دکتر صافی، مدیر همکاری‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت دانشگاه، ضمن برشمردن مزایای مسئولیت اجتماعی سازمانی و ضرورت آن، گام‌های مختلف برنامه‌ریزی و مدیریت آن را توضیح داد و گفت: اولین و پایه‌ای‌ترین گام، آموزش و ظرفیت‌سازی است که باید در تمام ارکان سازمان‌ها اجرا شود. دانشگاه شهید بهشتی با توجه به توان و ظرفیت برای اجرای دوره‌های مشابه در سازمان‌های مختلف آماده است. 

​​​​​​​در مراسم افتتاحیه علاوه بر دکتر صافی، سیدمحمد نقیب مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، دکتر توکل، مدیر امور اجتماعی شبکه 5 صدا و سیما؛  آرمان خالقی، دبیرکل خانه صنعت و معدن؛ دکتر احسان پوری، مشاور مسئولیت اجتماعی و رسانه اقتصاد انرژی؛ سیده سمیه رضوی، مدیر اجرایی پروژه و عضو کمیسیون تدوین استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی و دکتر شهیدیان، مدیر واحد مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران سخنان خود را ارائه کردند.

دکتر حسین محمودی، عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم محیطی و مجری این پروژه ضمن تبیین اهمیت موضوع پایداری و مسئولیت اجتماعی در سازمانهای عمومی و شهرداری‌ها، به تشریح برنامه این پروژه پرداخت و پیام دکتر ربیعی، دستیار اجتماعی رئیس جمهور را قرائت کرد که به دلیل همزمانی با یک جلسه مهم در دولت، امکان حضور نیافت.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: