صفحه اصلی
نقش ستاد نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست‌جمهموری در رشداستارتاپ
  • 1363 بازدید

همان‌طور که علوم و فناوری‌های سخت به شکل‌ گیری و توسعه‌ی خانواده‌ی بزرگ صنایع سخت (صنایع غالباً کارخانه‌ای) منتهی می‌شوند، علوم و فناوری‌های نرم نیز صنایع نرم را شکل می دهند؛ صنایعی که محصولات و خدماتِ حاصل از آن ها به اعتلای انسان، افزایش کیفیت زندگی و تسهیل رابطه‌ی او با محیط پیرامون کمک می‌کند.

صنایع نرم انواع مختلفی دارند که یکی از مهم‌ترین شاخه‌های آن صنایع «خلاق و فرهنگی» است. این صنایع به طور کلی «اقتصاد خلاق» را شکل می دهد. صنایع خلاق و فرهنگی، در طول چند سال اخیر به قدری توسعه پیدا کرده‌ است که برخی آینده‌پژوهان، موج چهارم در فراسوی عصر اطلاعات و دانایی را موج خلاقیت یا عصر صنایع خلاق و فرهنگی می‌دانند. بنابراین انتقال کشور به موج چهارم، وابسته به گسترش فن آوری ها، صنایع، کسب‌ و کارها و مشاغل خلاق و فرهنگی است، در چارچوب این ماموریت کلان، رسالت ستاد توسعه فن آوری های نرم ، هماهنگ سازی، حمایت و تسهیل‌گری و به روز رسانی زیرساخت‌های نهادی برای توسعه فن آوری های نرم و هویت‌ساز و تجاری سازی آن‌ها می باشد.

در رویدادینو این هفته با افتخار میزبان دکتر سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهموری هستیم. تا با نقش این ستاد در رشد و و ارتقای اکوسیستم استارتاپی کشور آشنا شویم، محورهای گفت و گوی این رویدادینو را شما تعیین کنید، برای اینکار لطفا سوالاتی که درباره ستاد نرم و هویت ساز معاونت علمی دارید را با ما به اشتراک بگذارید.

 

IMG_20200815_095456_568.jpg 
 


 

 

افزودن نظرات