دکتر نبیـد: کتـاب خوب همه جا و همه وقت خواهـان دارد

اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول  تا ۱۰ بهمن ماه به صورت مجازی با حضور و مشارکت مرکز نشر آثار علمی دانشگاه بهشتی و با فروش 2471 جلد کتاب برگزار شد‌.
26251 بازدید

​​​​​​​

اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول  تا ۱۰ بهمن ماه به صورت مجازی با حضور و مشارکت مرکز نشر آثار علمی دانشگاه بهشتی و با فروش 2471 جلد کتاب منتشر شده توسط این مرکز برگزار شد‌.

دکتر نبید مدیر مرکز نشرآثار علمی دانشگاه، با اعلام مطلب فوق افزود: این نمایشگاه ابتدا قرار بود که تا ششم بهمن دایرباشد اما به‌دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها و قطعی سایت در روزهای ابتدایی، تا دهم بهمن تمدید شد. این نمایشگاه با تمام فراز و نشیب‌هایش برای ما درس‌های بسیاری داشت که باید در یک فرصت مقتضی تمام موارد را بررسی کنیم و برای آینده سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مدیر مرکز نشرآثار علمی دانشگاه، با برشمردن تجربیات حاصل از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اظهار داشت: این نمایشگاه موجب شد کار با سامانه‌های پر ترافیک را بهتر و بیشتر یاد بگیریم. کتاب خوب همه جا و همه وقت خواهان دارد، فرقی هم نمی‌کند به چه شکل و کجا معرفی شود‌. کتاب‌ها در سراسر ایران دیده شدند و از گوشه و کنار این سرزمین مخاطب داشتیم، مخصوصاً از شهرستان‌ها و روستاهایی که فاقد کتابفروشی‌های بزرگ بودند. در این نمایشگاه دیگر ما نبودیم که کتاب معرفی کنیم بلکه خود مشتریان کتابهایشان را انتخاب می کردند، به همین دلیل بدون این که ما دخالتی در سلیقه و نگاه خوانندگان داشته باشیم مخاطبان کتابهایشان را خریداری کردند. مخاطبانی داشتیم که فکر می‌کنیم فقط دوست داشتند از نمایشگاه خرید کنند و این بدین معنی است که بعضی از خوانندگان چه در تهران و چه در شهرستان‌ها دوست دارند از نمایشگاه خرید کنند که این مستلزم بررسی و شناخت رفتار جامعه در این مورد است.

دکتر نبید، درخصوص عملکرد مرکز نشر اثار علمی دانشگاه دراین نمایشگاه اظهار داشت:  با تمام توان خود سعی کردیم که در نهایت دقت و سرعت مرسولات پستی را آماده کنیم تا به دست خریداران گرامی برسانیم که این هم خود برای ما تجربۀ بسیار خوبی بود طی 10 روز  ۱۷۲۲ مرسوله پستی تنها با دو نیرو ارسال شد. . در این نمایشگاه ما شاهد فروش بسیار خوب کتاب‌هایمان بودیم، به طوری که با بارگذاری ۲۱۹ عنوان کتاب (كتاب‌هاي منتشرشده از سال‌هاي 1392 تا 1399) در نمایشگاه، 2471 جلد کتاب به‌فروش رسید که نسبت به نمایشگاه‌های قبلی که به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، آمار بسیار بالاتری است. 

مدیر مرکز نشر آثار علمی دانشگاه، با اعلام پرفروش‌ترین کتاب‌های مرکز نشر در نمایشگاه مجازی کتاب تهران تصریح کرد: شايان ذكر است تمامي كتاب‌ها با توجه به موجودي آن‌ها در سامانه بارگذاري شده‌اند و در اين ميان كتاب‌هايي بودند كه به همان مقدار موجودي، بارگذاري‌شده و تنها در عرض چند ساعت به فروش رسيدند اما متاسفانه به‌دليل آنكه چاپ كتاب در مدت زمان محدود نمايشگاه ميسر نبود ناچار به غيرفعال نمودن اين كتاب‌ها شديم وگرنه شاهد ركوردهاي بيشتري بوديم. در آینده سعی خواهیم کرد که به نحو احسن با عناوین بیشتر و بهتر جواب اعتماد تک تک مخاطبان را بدهیم. بیست عنوان از پرفروش‌ترین کتاب‌های مرکز نشر در نمایشگاه یادشده، به شرح ذیل است:

رديف

عنوان كتاب

صاحب اثر

تعداد نسخه‌هاي فروش‌رفته

معماری و راز جاودانگی: راه جاودانه ساختن

مهرداد قیومی بیدهندی

156

زبان اقلیمی در طراحی محیطی پایدار: کاربرد اقلیم‌شناسی در برنامه‌ریزی و طراحی معماری: مقیاس خرد

شهرام پوردیهیمی

50

فلسفه معاصر اروپایی: ترجمه از آلمانی با ضمیمه

شرف الدین خراسانی

50

گادامر: هرمنوتیک، سنت و عقل

اصغر واعظی

48

دانش اقلیمی: طراحی معماری

منصوره طاهباز

47

کتاب الحروف

طیبه سیفی، سمیه ماستری فراهانی

47

درآمدی بر شناخت فنون مرمت بناهای تاریخی

اکبر حاجی ابراهیم زرگر و سیداحسان میرهاشمی روته

41

کتاب‌نگاشت توضیحی نظریه‌های تاریخ معماری و هنر

مهرداد قیومی بیدهندی

39

طراحان چه می‌دانند/ چاپ دوم

حمید ندیمی، فرهاد شریعت راد، فرزانه باقی زاده

37

معماری مرحله تحول

محمود رازجویان

35

گنجنامه: فرهنگ آثار معماری اسلامی ایران

دانشكده معماري و شهرسازي

34

آب و هواشناسی دینامیکی

حسن لشکری

32

نظریه اسلامی رشد انسان

جميله علم‌الهدي

34

فرایندهای برداشت، خشک کردن و فرآوری گیاهان دارویی و معطر

فرزاد نجفی و همکاران

33

اصول طراحی معماری همساز با اقلیم در ایران با رویکرد به معماری مسجد/ چاپ دوم

منصوره طاهباز و شهربانو جلیلیان

31

بنیان محله‌های پایدار

مرجان‌السادات نعمتی‌مهر، امیر یداله‌پور

31

تحلیل ساختاری تاییدی: تحلیل مسیر، تحلیل عاملی، تحلیل معادلات ساختاری، به کمک نرم‌افزارهای Lisrel 8.72 و AMOS 18

امیرتیمور پاینده و مریم امیدی

31

روایت‌شناسی کاربردی: تحلیل زبان‌شناختی روایت تحلیل کاربردی بر موقعیت‌های روایی، عنصر پیرنگ، و نحو روایی در روایت‌ها/ چاپ دوم

علی عباسی

30

درآمدی بر نظریه‌های برنامه‌ریزی با تاکید ویژه بر برنامه‌ریزی شهری/ چاپ چهارم

زهره عبدی دانش‌پور

27

زبان روسی در کار و تجارت

فاطمه نظری

26

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: