صفحه اصلی
شانزدهمین جلسه شورای ورزش برگزار شد
  • 5870 بازدید

شانزدهمین جلسه شورای ورزش دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه و رئیس اداره تربت بدنی شمیرانات، یکشنبه 26 بهمن ماه  1399 در سالن شهید شهریاری برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر پورکیانی،  رئیس مرکز تربیت بدنی و دبیر شورای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه؛ ضمن عرض خیر مقدم و تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گزارشی از فرآیند اخذ مجوز «باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه شهید بهشتی» ارائه کرد و گفت: بر اساس این مجوز، دانشگاه مجاز است در 14 رشته ورزشی برای آقایان و 11 رشته ورزشی برای خانم‌ها به صورت رسمی فعالیت نماید، این اقدام گام بزرگی در توسعه همه جانبه بخش ورزش متناسب با پتانسیل های موجود در دانشگاه است و در تاریخ ورزش دانشگاه بی سابقه بوده است.

دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه و رئیس شورای ورزش دانشگاه در سخنانی، در خصوص نقش فعالیت‌ها و برنامه های ورزشی در توسعه سلامت جسمانی و روانی خانواده بزرگ دانشگاه تاکید نمود و اظهار داشت: همه فعالیت ها و برنامه های باید به گونه‌ای تدوین شود که همه اقشار دانشگاهی را در برگیرد؛ به ویژه باید برای بازنشستگان دانشگاه نیز برنامه‌هایی متناسب با شرایط آنان طراحی و اجرا شود.

رئیس دانشگاه، با اشاره به دریافت مجوز «باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه شهید بهشتی» افزود: اخذ این مجوز کار بزرگی است، از تمامی استادان و اعضای شورای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه که با تلاش‌های خود باعث اعتلای نام دانشگاه شهید بهشتی در سطح کشور می شوند تشکر و قدردانی می نمایم. امیدواریم شاهد درخشش بیش از پیش نمایندگان رشته های ورزشی با نام دانشگاه شهید بهشتی در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

دکتر نصیری در پایان، بر تلاش در زمینه ایجاد بستر لازم برای سلامت جسمانی و همچنین توسعه فضاهای ورزشی برای دانشجویان  بویژه دانشجویان ساکن در سراها تاکید کرد.

سپس دکتر قمی، رئیس اداره تربت بدنی شمیرانات؛ در سخنانی با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه ورزش در دانشگاه شهید بهشتی گفت: برای ورزش شمیرانات مایه شعف و افتخار است در منطقه ای هستیم که دانشگاه شهید بهشتی با فضیلت های علمی و ورزشی، فضاهای بسیار عالی ورزشی و همچنین افراد علمی در این حوزه، قرار دارد. وجود شورای ورزش در دانشگاه شهید بهشتی نشان از اهمیت امر ورزش  در سطح دانشگاه شهید بهشتی دارد و نوید بخش رشد و توسعه ورزش در آینده است.

 ایشان افزود: شمیرانات در زمره یکی از واحدهای بزرگ حوزه ورزش کشور است و در رشته های مختلف ورزشی به عنوان پایگاه اصلی آن رشته در ورزش کشور و کمیته ملی المپیک نقش دارد، از این رو تعامل هر چه بیشتر با دانشگاه شهید بهشتی افتخاری است برای شمیرانات و امیدواریم با عقد تفاهم نامه همکاری در حوزه ورزش های همگانی و قهرمانی  گام های موثری را برداریم.

در ادامه برنامه گزارشی از روند برنامه های توسعه‌ای در زمینه‌های مختلف، ایجاد فضاهای ورزشی رو باز و سرپوشیده ارائه شد براساس این گزارش در فضاهای روباز 800 متر و در بخش فضاهای سرپوشیده 696 متر به فضاهای ورزشی دانشگاه اضافه شد.

در این جلسه ساختار باشگاه ورزشی دانشگاه و آئین نامه پیشنهادی باشگاه ورزشی ارائه شد که با کلیات موضوع موافقت شد. همچنین در این جلسه به مصوبات پانزدهمین جلسه شورای ورزش که حدود 100 درصد مصوبات آن شورا محقق شده بود اشاره گردید.

در این جلسه با احداث، تجهیز و بهینه سازی اماکن ورزشی از طریق جذب سرمایه گذار و همچنین با مجوز فعالیت قهرمانی و متولی‌گری تیم‌های ملی دانشجویی در رشته‌های مختلف در بخش پسران و دختران بدون کمک مالی دانشگاه موافقت شد.

همچنین با افزایش 30 درصدی جوایز مقام آوران رشته‌های مختلف دانشجویان، اساتید و کارکنان موافقت شد.

در این جلسه از تلاش‌ها و حمایت های آقای امید قمی، رئیس اداره ورزش و جوانان شمیرانات تقدیر و تشکر شد و لوح تقدیری توسط دکتر نصیری رئیس دانشگاه، به ایشان تقدیم گردید.

در این جلسه، دکتر رسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر اطاعت معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع دانشگاه، دکتر فارسی معاون دانشجویی دانشگاه، دکتر احمدی زاد رئیس دانشکده علوم ورزشی و تندرستی و سایر اعضای شورای دبیر شورای تربیت بدنی و ورزش دانشگاه حضور داشتند.

 

 

افزودن نظرات