خدمات دانشجویی
مددکاری
واحد ارائه کننده خدمت
|
|
شرح فرایند انجام خدمت
|
مددکاری اجتماعی يک خدمت حرفهای است مبتنی بر دانش و مهارتهای خاص که هدف از آن کمک به افراد است تا بتوانند استقلال شخصی، اجتماعی و رضايت خاطر فردی و اجتماعی را بدست آورند، در این واحد کارشناس مددکاری به شناسایی و بررسی مشکلات دانشجویان نیازمند و تلاش در حل مخاطرات آنها میپردازد.
|
فرمهای مرتبط ، دستورالعملها و بخشنامهها
|
فرم رسید مددکاری |
سایر واحدهای مرتبط با خدمت
|
ندارد
|
متقاضی دریافت خدمت
|
دانشجویان متقاضی دریافت کمک مالی
|
مدارک مورد نیاز برای دریافت خدمت
|
ندارد
|
نحوه دسترسی به خدمت
|
ارائه مشاوره حضوری كه پس از مراجعه مددجو و طرح مشكل است میپردازد، مددكار ضمن آشنايي با وی و شنيدن مسائل و مشكلات و درد دلهاي او به دو طريق: 1ـ مصاحبه 2ـ بررسي وضعيت زندگي وي، اطلاعات دقيق و كاملي از مشخصات، مسائل، مشكلات، تاريخچه مشكل، علت بروز يا توسعه مشكل، شيوههاي كنترل يا حذف مشكل، استعدادها، انگيزه و علايق، زمينههاي كاري، ميزان و نوع كمكهاي مناسب حال مددجو و ... را در پرونده مددجو ثبت و ضبط نموده و با ذكر تشخيص مشكل، راه حلهاي پيشنهادي مطرح ميشود، سپس در خصوص وضعيت و نـحوه كمك بـه مددجو تصميـمگيري ميگردد. چنانچه مشكلات مددجو در حدي باشد كه ميبايست او را مورد حمايت مالی قرار دهند با بهرهگیری از کمکهای خیرین دانشگاه به صندوق این واحد اقدام میشود و ضمن انجام اينكار نسبت بهمعرفی به مرکز مشاوره دانشگاه جهت ادامه ارائه خدمات مشاورهاي و راهنمايي و هماهنگی جهت ویزیت روانپزشک (در صورت لزوم) و ارائه ساير كمكها و خدمات اقدام ميگردد.
|
متصدیان انجام خدمت
|
کارشناس مددکاری
|
زیرسیستم مکانیزه مرتبط با خدمت
|
ندارد
|
زمان و ساعت دریافت خدمت
|
کلیه دانشجویان که دارای مشکل و یا مسئلهای باشند میتوانند در ساعات اداری با مراجعه حضوری به اداره بهداشت و درمان از این خدمت استفاده نمایند.
|
میانگین زمان انجام خدمت
|
30 دقیقه
|
میانگین هزینه انجام خدمت
|
ندارد
|
تلفن تماس کارشناس مربوطه
|
فرشته خدادی: 29902666
|
نمودار گردش کار فرایند دریافت خدمت
|