گروه مدیریت صنعتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات
حضور یک کارشناس مدیریت صنعتی که مسئوليت نيروی انسانی را برعهده بگيرد، در هر واحد صنعتی ضروری است تا وی بتواند با استفاده از دانش خويش، مشاركت، مهارت و انگيزه نيروی انسانی واحد صنعتی مورد نظر را افزايش دهد. يكی از علل عدم موفقيت صنايع ما اين است كه اكثر مسئولين واحدهای صنعتی، فارغالتحصيل مديريت صنعتی نيستند. مديريت صنعتی دارای سه بعد اصلی فنی و تكنيكی، بعد مالی و بعد رفتاری و اجتماعی میباشد. در رشته مهندسی صنایع دانشجویان بیشتر به مطالعه بعد فنی و تکنیکی صنایع میپردازند اما رشته مدیریت صنعتی به دو بعد مالی و رفتاری صنایع تاکید بیشتری دارد.
دروس اصلی و تخصصی گرایش مدیریت صنعتی: مدیریت مالی، روانشناسی صنعتی، حسابداری صنعتی، بازاریابی و مدیریت بازار، کنترل کیفیت آماری، سیستمهای خرید و انبارداری و توزیع، تحقیق در عملیات، کنترل پروژه، طرحریزی و تعمیرات و نگهداری، کارسنجی و روشسنجی، مدیریت کارخانه، حفاظت صنعتی، بررسی اقتصادی طرحهای صنعتی، روابط صنعتی، فنون تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم، بازاریابی بینالمللی، بهرهوری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان، پروژه نقش و توانایی: دانشآموختههای این گرایش میتوانند در قسمتهای مدیریت تولید، اداره حفاظت فنی و کنترل کیفیت کالا مشغول به کار شوند. همچنین توانایی فعالیت در امور مربوط به مدیریت و کنترل پروژه را دارا میباشند.
هدف از رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات، تربیت کادر متخصص جهت ایجاد پایگاه اطلاعات در سازمان که به تصمیمگیری بهتر مدیران منتهی می شود. برنامه مدیریت فناوری اطلاعات در سال 1377 در شورایعالی برنامهریزی به تصویب رسید در سال 1384 دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی با کسب مجوزهای لازم دانشجو پذیرفت و تاکنون چند دوره دانشجو در مقطع کارشناسیارشد پذیرفته است برنامه دکتری مدیریت فناوری اطلاعات نیز در شورایعالی برنامهریزی به تصویب رسیده است که دانشکده مدیریت جهت کسب مجوز اقدام کرده است.